THE ULTIMATE MOVIE EXPERIENCE – UNTIL NOW.

Ik dacht dat het heerlijke herfstweer zou blijven duren, maar dat blijkt een vergissing. Misschien maar goed ook. Al mis ik de hitte van de zomer NIET, ik verlang nu toch terug naar zachte zonnige lente – of herfstdagen. Niet gezeurd, we staan er voor en we moeten er door. ..

Gisteren was niet echt een geschikte wandeldag, dus deden we andere leuke dingen. Zo werd onze vakantie voor juni 2023 gepland, en besloten we daarna naar de film te gaan. Zoals jullie weten, hoef je niet bij mij te zijn voor de kunstfilm of de intellectuele film met hoofdletter F. Die zullen zonder twijfel veel waardevoller zijn dan de films waar ik van hou, maar ik wil graag gewoon ontspannen als ik een film ga zien. Elk zijn ding nietwaar?

Chadwick Aaron Boseman death
CHADWICK BOSEMAN, vorige BLACK PANTHER, overleden in 2020

Hou je van fantasy, actie en spanning, zelfs een portie romantiek, dan ben je bij mij wel aan het goeie adres. Gisteren gingen we naar BLACK PANTHER 2 kijken. We gingen voor de 4DX versie, compleet met 3 D bril, bewegende stoelen, opspattend water en rond je oren fluitende projectielen. Ik heb zo genoten, intens!!

De film begint in een oorverdovende stilte. Wakanda is in rouw om het verlies van koning T’Challa. Niet alleen van het Black Panther-personage, maar ook van de man achter het masker. Een ontroerend begin dat hard binnenkomt, en een prachtig laatste eerbetoon aan Chadwick Boseman.

Black Panther 2 vertelt een verhaal over verlies, rouw en innerlijke strijd. Maar ook over herwonnen kracht, verantwoordelijkheid nemen en de keuze tussen wraak en vergiffenis. Het is een verhaal vol symboliek dat naast de Afrikaanse cultuur vooral ook sterke vrouwen op het voetstuk plaatst.

Het is hiernaast natuurlijk ook gewoon een klassieke Marvelfilm met als schurk van dienst de gevederde slangengod Namor. Om zijn onderwaterwereld Talokan te beschermen heeft Namor het gemunt op Riri, een jonge geniale wetenschapster, wier uitvinding zijn wereld bedreigt.

Wakanda Forever is dankzij de culturele significantie veel meer dan alleen een superheldenfilm. De film is voornamelijk een viering van de Afrikaanse cultuur. Het visueel prachtig vormgegeven afro-futuristische Wakanda is een lust voor het oog en de kostuums van Ruth Carter, die voor Black Panther een Oscar won, zijn fenomenaal. De prachtige door Afrika geïnspireerde muziek van componist Ludwig Göransson maakt de beleving compleet.

Tekst gebaseerd op Recensie Filmtotaal

Ook de 4DX experience heeft een meerwaarde, voor mij in elk geval. Je hebt echt het gevoel dat je in de film zit, wat zeker bij spectaculaire afdalingen een fantastische ervaring is.

Ik sta klaar voor een volgende 4 DX ervaring. Misschien wordt dat AVATAR 2 🙂

Zeker een aanrader deze film, in elk geval als je houdt van fantasy en actie!!

Nog een fijne maandag lieve mensen.

Myriam

9 Reacties op “THE ULTIMATE MOVIE EXPERIENCE – UNTIL NOW.”

  1. Gaat ‘m niet worden voor mij, er zijn geen films die mij de deur uit krijgen. Ben véél te ongeduldig om films te volgen en haak meestal al binnen 10 minuten af. Heel soms krijgt op TV een film me te pakken maar dan meestal als de film al halverwege is. Ik kijk liever afgeronde korte series, films duren me véél te lang. Maar jij hebt je dus prima geamuseerd.

    Geliked door 1 persoon

  2. De kinderen vonden de film inderdaad ook goed. Ik wil ‘m ook zien, de eerste vond ik ook al super. Die 4 DX… eens kijken of ze dat hier in de buurt ergens aanbiden, want daar ben ik ook wel benieuwd naar.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag